|
Cz
| En
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|

Vlastislav Matoušek:
Improvizace v etnické hudbě
Referát na konferenci
Hudební improvizace, Praha, 1.11. a 2.11.2005
Ukázky k textu:
1. Wongga Dance 1:58
MP3 (1 MB)
2. Brolga bird clan songs 2:46
MP3 (1,3 MB)
3. Hyojo Etenraku 9:12
MP3 (4,5 MB)
4. Drumul Dracului 2:43
MP3 (1,3 MB)
5. Taksim makam Nihavend 4:25
MP3 (2 MB)
6. Nzombi 2:05
MP3
(1 MB)
7. Whistle Hindewhu Solo 2:02
MP3
(2 MB)
8. Nagmat el Hayat 2:37
MP3 (1,2 MB)
9. Nouba Hijaz al Kabir, nonrhytmic overture Bughia 2:29
MP3
(2,5 MB)
10. Khyal: Raga Ahir Bhairav 3:37
MP3 (3,5 MB)
11. Raga Mian Ki Malhar 1:12
MP3 (1 MB)1
Vlastislav Matoušek:
Techniky ústní resonance v etnické hudbě
|
Ústní resonance/1/, která se v evropské kultivované (vážné, artificiální etc.) hudbě prakticky neužívá, hraje naopak velice důležitou roli v celé řadě hudebních projevů v kategorii etnické hudby/2/, zejména v hudbě tzv. přírodních národů. Jsou to zejména některé hlasové „zpěvní“ projevy „imitující“, související často s magií a napodobováním zvuků přírody, hlasů zvířat etc., „hra“ na mluvící trubice (srov. dále) a hlasové modifikátory, hra na některé trubkové nástroje, hra na ústní hudební luk a na brumli. Zvláštním fenoménem je tzv., bifonický (také harmonický) zpěv .......(viz. text) |
Ukázky k textu:
|
1. Qattipaartuk
|
31. TabuhKodok
32. Genggong 33. TabuhTelu 34. SekarSungsang 35. Tunjang 36. Aruding 37. Tanguk 38. Binsang 39. Linggawung 40. Ambahawan 41. Lumalibang 42. Alupjan 43. TaliTali 44. Mukkuri1 45. Mukkuri2 46. Mukkuri3 47. Mukkuri4 48. Quanirvaluutik 49. Khoomij 50. Homi 51. Kalarupa 52. Kargyra 53. Kargyra2 54. SygytKargKhoom 55. SygytKargyra 56. Uzlyau 57. Sygyt 58. Yoochin 59. KyrieOpening |
|
|
||
|
|
||
|
|
||